čtvrtek 13. května 2021

Vetřelec

mládě kuny


Včera večer po dešti jsem u plotu objevila tohoto tvora, který mě přilákal svým pískáním. Já na to nezvyklými pohyby přilákala k místu oba pánečky, kteří si nevěděli rady, jestli se mají tvora štítit nebo ho zachraňovat. Zoufalé pískání je přimělo k akci, a tak tvora umístili do papírové krabice, kterou vystlali uschlou  trávou a zmizeli s tvorem v domě. Zanedlouho se ke mně páneček vydal s hřebenem v ruce a začal mi vyčesávat zimní srst, aby ji pak do krabice přidali.

Dál už vím jen z doslechu, že se tvora pokoušeli krmit kapátkem s mlíkem a přitom se pokoušeli vypátrat na internetu, jestli je tvor připomínající malého vetřelce  malý potkan nebo malá kuna. Zástupci této havěti se nám totiž občas prohání po zahradě.

Závěr pánečků zněl-malá kuna.
A začalo další pátrání po nebližší záchranné stanici pro zvířata.
Objevena byla v Bartošovicích, a ještě tentýž večer proběhla telefonická konzultace, v rámci níž pánečci dostali instrukce tvora (pokud přežije noc) přivézt ráno v 7:00 hod do stanice. 
A jediná rada pro noční přežití zněla: udržujte tvora v teple.
A tak celou dnešní noc svítila v pokoji v domě lampa, která ohřívala slepého tvora v papírové krabici.

Jelikož tvor přežil noc, byl dnes ráno předán v záchranné stanici v Bartošovicích do rukou odborníků.
Pánečkům se nejvíc ulevilo, když se potvrdila jejich teorie o tom, že vetřelec je kuna a nevezli záchranářům z 30-ti km vzdálenosti malého potkana.

Máša


 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za zaslaný komentář. Pokud jej u příspěvku zatím nevidíte, čeká na schválení. Děkuji za pochopení.